پروژه مهر
در رابطه با پروژه مهر چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینههای فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در پروژه مهر به روش سنتی عرضه میکنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت پروژه مهر قصد داریم نمونههای کاملی را بر اساس بخشنامههای آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون 1. توصیف کردن 2. طبقه بندی کردن 3. پیش بینی کردن 4. تفسیر کردن 5. تحلیل 6. ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله پروژه مهر به روش نوین امکان پذیر نیست.
حال باید پرسید : مهمترین عاملی که پروژه مهر براساس آن انتخاب میشود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟
به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب میکنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر میباشد . از این رو ، معلمان میتوانند با به کار گیری پروژه مهر مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .
فراخوان جدید ترین پروژه مهر در نیمه دوم تابستان جدید از سوی سازمان دانشگاه فرهنگیان اعلام شد. در این اطلاعیه، نحوه ثبت نام و شرکت در جشنواره با جزئیات کامل ذکر شده است. این جشنواره حول دو محور، ویژه فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت برگزار میشود.
پروژه مهر همانند دورههای قبلی، به منظور بررسی مسائل اساسی مربوط به آموزش و پرورش، یافتن راهکارهای مناسب جهت پرداختن به این مسائل در سطوح مختلف نظام تربیتی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامیبرگزار خواهد شد. همچنین تولید محتوای علمی، ایجاد تعامل و همکاری در سازمان دانشگاه فرهنگیان و مدیران بخشهای آموزش و پرورش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره میباشد. در ادامه این مقاله به معرفی پروژه مهر ، سایت و نحوه ثبت نام، مراحل اجرایی و اعلام نتایج این جشنواره پرداخته شده است.
معرفی پروژه مهر
پروژه مهر توسط سازمان دانشگاه فرهنگیان کشور با همکاری برخی از معاونتهای وزارت آموزش و پرورش مانند معاونت پرورشی دانشگاه فرهنگیان، پژوهشگاه مطالعات و... برگزار میشود. این جشنواره اهداف مختلفی را در بر گرفته که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
- پرداختن به مهم ترین مسائل آموزش و پرورش
- یافتن بهترین راهها برای حل مسائل
- پرداختن به مسائل گوناگون در سطوح مختلف نظام آموزشی و تربیتی
- باز تولید محتوای علمیدر جامعه فرهنگیان دانشگاهی
- رواج گفتمان انقلاب اسلامیدر بخشهای مختلف تعلیمیو تربیتی
- ایجاد تعاون و همکاری بین سازمان دانشگاه فرهنگیان و مدیران در بخشهای مختلف آموزش و پرورش
پروژه مهر علاوه بر اهداف مختلف، محورهای گوناگونی را نیز شامل میشود. شاخصها و راهکارهای مناسب تربیتی مطابق با محوریت دانشگاه فرهنگیان، ارائه راهکارهای افزایش منابع مالی و نقش آنها در بهبود کیفیت بخشهای آموزش و پرورش از جمله این محورها میباشد. علاوه بر این جشنواره فرهنگیان علاقمند به کتاب و کتابخوانی میتوانند در جشنواره کتاب سال معلم شرکت نمایند. از دیگر محورهای پروژه مهر نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش همکاری خیرین مدرسه ساز
- یافتن راهکارها برای افزایش هویت فردی و ملی دانش آموزان
- بررسی نیازها و دغدغههای دانش آموزان
- یافتن راهکارهای مدیریتی جهت استفاده از فضای مجازی برای تعلیم و تربیت
- رفع موانع و تعامل بیشتر خانواده و مدرسه
- شناسایی وضعیت و نقش ارزشهای دفاع مقدس در بین دانش آموزان و تقوبت آنها
- افزایش ارتقاء، منزلت، جایگاه و انگیزه کاری فرهنگیان
- آسیب شناسی فرهنگی، روانی و اجتماعی در بین دانش آموزان
- ارائه راهکارهای تربیتی و رفع شبهات دینی برای دانش آموزان
- آینده نگری و بهبود فعالیت آموزش و پرورش مطابق با تحولات جهانی
- تحقق تمدن نوین اسلامی
جدید ترین پروژه مهر در سال جدید توسط سازمان دانشگاه فرهنگیان حول دو محور برگزار خواهد شد. محور اول، چگونگی تحقق عدالت و نصیب، ویژه عموم فرهنگیان و فعالین عرصه تعلیم و تربیت میباشد. محور دوم صیانت و ارتقاء مقام، شان و منزلت معلم ویژه هیئتهای اندیشه ورز شبکه علمیدانشگاه فرهنگیان در قالب مقاله نویسی خواهد بود.
متقاضیان شرکت در جدید ترین پروژه مهر میتوانند مقالات علمیپژوهشی خود را در مهلت تعیین شده به سایت جشنواره به نشانی مربوطه ارسال نمایند.
جشنواره ادبی هنری سرباز ولایت در دو بخش ادبی و هنری برگزار میشود و علاقه مندان میتوانند آثار خود اعم از شعر، دلنوشته، داستان کوتاه و... را به این جشنواره ارسال نمایند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
سایت ثبت نام پروژه مهر
در گذشته متقاضیان برای شرکت در جشنواره های مختلف میبایست آثار خود را از طریق پست به دبیرخانه جشنواره ارسال میکردند. امروزه این روند تغییر کرده و برای هر جشنواره ای یک سایت تخصصی ایجاد شده تا شرکت کنندگان بتوانند به راحتی آثار خود را در کوتاه ترین زمان به دبیرخانه جشنواره ها ارسال نمایند. بر همین اساس به منظور برگزاری هر چه بهتر پروژه مهر، سایت این جشنواره به نشانی مربوطه راه اندازی شده است. در این سایت، تمامیمراحل از ارسال آثار تا اعلام نتایج به صورت اینترنتی انجام میشود.
بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی سازمان دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان شرکت در پروژه مهر بر اساس جدول زمان بندی شده تا تاریخ مذکور فرصت دارند تا آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال نمایند. شرکت کنندگان برای شرکت در این جشنواره میبایست آثار خود را به صورت اینترنتی در سایت دبیرخانه به نشانی مربوطه بارگذاری نمایند. علاوه بر این جشنواره علاقمندان به داستان نویسی و... میتوانند در جشنواره ادبی حیات نیز شرکت کنند.
بعد از بارگذاری آثار در سامانه پروژه مهر، ابتدا این آثار در سطح استانی توسط داوران مورد ارزیابی قرار میگیرد. بعد از عبور از این مرحله، آثار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا میکنند. بنابراین با توجه به این موضوع، بهتر است که متقاضیان شرکت کننده در این جشنواره، هر چه سریعتر نسبت به بارگذاری آثار و مقالات خود اقدام نمایند.
نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت کنندگان میتوانند در زمان تعیین شده، مقالات بارگذاری شده خود را اصلاح کرده و یا مقاله دیگری را جایگزین نمایند. همچنین هر یک از متقاضیان باید مقالات خود را به صورت انفرادی ارسال نمایند، یعنی هر مقاله تنها باید یک نویسنده داشته باشد. همچنین میبایست در دو نسخه و دو فرمت ارسال گردد. نسخه اول با فرمت ورد و با مشخصات کامل، نسخه دوم نیز همان مقاله بدون مشخصات نویسنده با فرمت pdf باشد.
نحوه ثبت نام پروژه مهر
در رابطه با زمان ثبت نام پروژه مهر باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر این جشنواره رسما آغاز شده و متقاضیان میتوانند تا آذر ماه مقالات خود را در سایت به نشانی مربوطه ثبت کنند. اما قبل از این کار، میبایست به ثبت نام در سامانه شعف بپردازند. در ادامه به مراحل تصویری ثبت نام پروژه مهر پرداخته شده است.
مراحل اجرایی پروژه مهر
پس از این که شرکت کنندگان فرآیند ارسال مقالات خود را انجام دادند، مقالات به مرحله داوری میرسند. نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که متقاضیان باید حتما تا تاریخ تعیین شده مقالات خود را در سایت به نشانی مربوطه ارسال کنند، چرا که عدم ارسال تا تاریخ مذکور از شرکت افراد در جشنواره جلوگیری خواهد کرد.
داورها حدود یک ماه به بررسی مقالات ارسالی میپردازند. در مورد نحوه بررسی داوران نیز باید اشاره کرد که آنها بر اساس بار علمیمقاله، منابعی که تحقیقات در آن صورت گرفته است، نحوه تالیف آن، شیوایی در رساندن منظور و بسیاری از مواردی که همگی یک مقاله را از لحاظ علمیغنی مینمایند، مقالات را بررسی میکنند.
هر داور مسئول بررسی تعدادی از این موارد بوده و در انتها با نظر کلی داوران، فرد برتر انتخاب شده و در زمان ذکر شده در شبکه علمیفرهنگیان (شعف) نتایج اعلام خواهد شد. علاوه بر این جشنواره، فرهنگیان علاقمند به موضوعات با محوریت مذهبی و دینی میتوانند در جشنواره گلدستههای سرو شرکت کنند.
پس از این که مقالات توسط داورها مورد بررسی قرار گرفت و شخص برگزیده مشخص شد، برخی از مقالات چاپ شده تا عموم جامعه نیز بتوانند با نکاتی که در مقاله ثبت شده است، آشنا گشته و همچنین با نویسنده مقاله آشنا شوند. مقالات معمولا در سایت های خبری مورد تایید و یا سایر مجلات به چاپ میرسند.
جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری با تاکید بر روشهای تدریس تلفیقی و مسئله پرور با هدف کیفیت بخشی به فرایند آموزش و یادگیری، آشنایی با روشهای تدریس تلفیقی، حل مسئله، یادگیری و... برگزار میگردد. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.
اعلام نتایج پروژه مهر
در رابطه با نحوه اعلام نتایج پروژه مهر باید گفت که متقاضیان شرکت در این جشنواره تا تاریخ تعیین شده میبایست آثار خود را به پورتال جامع دبیرخانه جشنواره به نشانی مربوطه ارسال نمایند. داوری آثار بعد از آن انجام شده و نتایج در سایت مذکور درج خواهد شد.
افرادی که جزو نفرات برتر انتخاب شوند، راهی مرحله کشوری شده و مقالات آنها نیز جزو نمونههای برتر کشوری انتخاب و معرفی میگردند. پس از این که شرکت کنندگان مرحله کشوری را نیز پشت سر بگذارند، مقالات آنها در پایگاههای خبری و علمیرسمیکشور چاپ میگردد تا علاوه بر تجلیل از افرادی که در این زمینه تلاش کرده و به عنوان فرد برتر معرفی شدند، عموم مردم نیز با تلاشهای این افراد و اطلاعات علمیکه با کوشش بسیار بدست آوردند، آشنا شوند.
پس از اعلام نتایج، آیین اختتامیه جشنواره در دوره استانی همزمان با هفته بزرگداشت دانشگاه انجام میشود و در این آیین از افراد برتر در این زمینه تجلیل به عمل خواهد آمد. علاوه بر این جشنواره، جشنواره ملی رویش در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار میشود و فرهنگیان میتوانند در آن شرکت نمایند.
سوالات متداول
1- ✔️ پروژه مهر چیست؟
✔️ پروژه مهر به منظور بررسی مسائل اساسی مربوط به آموزش و پرورش، یافتن راهکارهای مناسب جهت پرداختن به این مسائل در سطوح مختلف نظام تربیتی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامیبرگزار خواهد شد.
2- ✔️ محورهای پروژه مهر چه چیزهایی هستند؟
✔️ افزایش همکاری خیرین مدرسه ساز، یافتن راهکارها برای افزایش هویت فردی و ملی دانش آموزان، بررسی نیازها و دغدغههای دانش آموزان و سایر محور در این مقاله ارائه داده شده است.
3- ✔️ نحوه ثبت نام پروژه مهر چگونه است؟
✔️ داوطلبان ثبت نام پروژه مهر ابتدا باید به ثبت نام در سامانه شعف بپردازند و سایر مراحل به همراه راهنمای تصویری در این مقاله قرار داده شده است.
هیچ سناریویی برای تدریس مطلق نیست
باید خاطرنشان شود که هیچ پروژه مهری را نمیتوان به عنوان بهترین پروژه مهر در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با پروژه مهر گوناگون ضروری به نظر میرسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پروژه مهری مطلق نیست
کدام بهتر است : آموختن نحوه یاد گیری یا آموزش درسی سنتی؟
حال باید پرسید چرا معتقدان به کاربرد پروژه مهر آموختن نحوه یادگیری را مؤثرتر از آموزش مطالب درسی میدانند ؟
بروس جویس و مارشا ویل مولفان کتاب پروژه مهر باتوجه به تجارب علمیمعلمان ، در حدود 20 پروژه مهر را به مربیان و معلمان معرفی کرده اند که در این کتاب صرفأ به معرفی الگوهای : 1. پیش سازمان دهنده 2. فردمداری و 3. مشکل گشایی اقدام میگردد تا معلمان سخت کوش و پر تلاش با در نظر داشتن هدفهای آموزش و پرورش ، توانایی و زمینه فکری و اطلاعات پایهای دانش آموزان و شرایط و امکانات محیط آموزشی ، الگوی مورد نیاز تدریس خود را انتخاب کرده و در چارچوب آن الگو ، فعالیتهای آموزشی را پیش بینی و سپس اجرا نمایند .
اطلاعات بیشتر در مورد پروژه مهر
در مورد پروژه مهر باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشورها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح پروژه مهر از کشورهای خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.
پروژه مهر از جمله فعالیتهایی بود که اغلب در کشورهای اروپایی به اجرا در میآمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشورها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشورهایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.
در کشورهای مختلفی چون کره جنوبی، پروژه مهر با روش اروپایی به اجرا درآمد. یعنی اینکه آنها در ابتدا نیرویهایی را برای یادگیری و آموزش پروژه مهر به کشورهای اروپایی اعزام کردند و این نیروها نیز پس از بازگشت توانستند آموزههای اروپایی خود را در کشور و نظام تحصیلی خود به اجرا بگذارند.
اجرا در ایران
پروژه مهر در ایران به چه صورت اجرا شد؟ همین موضوع در کشورهای دیگری چون ایران نیز البته با کمیتفاوت به اجرا درآمد. در کشورهای اسلامیو مخصوصا ایران، پروژه مهر کمیمتفاوت تر ا اروپا به اجرا در آمد. البته تماما سعی شد تا در کیفیت آن تغییری ایجاد نشود و اصل طرح به جا بماند تا بتواند سود و فواید خود را به جای بگذارد.
طرح پروژه مهر در ایران توانسته تا به اندازه نسبتا مناسبی به اهداف خود برسد و دانش آموزان ایران را به سمتی که میخواهد هدایت کند. اما در مورد اهداف این سناریو چه میدانید؟ دقیقا چه هدفی از راه اندازی آن وجود دارد؟ در ادامه در مورد اهداف پروژه مهر توضیحاتی را ارائه میکنیم.
اهداف پروژه مهر در ایران
به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف پروژه مهر این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای پروژه مهر قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیتهای واقعی خود کمک کنند.
تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیریهای سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمیدر این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما پروژه مهر به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیتهای خود فکر کنند.
هدف دیگر این سناریو پروژه مهر، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.
افزایش اعتماد به نفس در پروژه مهر
پروژه مهر در اعتماد به نفس دانش آموزان تأثیر مثبت دارد. این موضوع را به خوبی میدانیم که دانش آموزان ایرانی در بحث اعتماد به نفس و البته عزت نفس به شدت مشکل دارند و نمیتوانند به خوبی خود را در جوامع نمایان کنند. الگوهای قدیمیو سنتی رفتار با کودکان در منزل و با دانش آموزان در مدرسه باعث شده تا آنها همواره از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند.
پروژه مهر باعث میشود تا دانش آموزان در مدرسه با افزایش اعتماد به نفس روبرو شده و بتوانند از آن در جهت افزایش عملکرد؛
- درسی
- تحصیلی
- رفتاری
- و عملی
خود استفاده کنند. به این صورت میتوان گفت که این فعالیت (معماری نوین تدریس) تا حد زیادی به دانش آموزان کمک میکند و اینکه اجرای آن بر عهده معلم است تأثیر مستقیمیبر روی فعالیتهای دانش آموزان دارد. افزایش اعتماد به نفس یک دانش آموز باعث میشود تا وی بتواند رشد اجتماعی خود را تقویت کند و به خوبی آن را در فعالیتها به نمایش بگذارد.
تا زمانی که هر فرد نتواند اعتماد به نفس خود را افزایش دهد مطمئنا نمیتوان از او انتظار داشت تا فعالیتهای بزرگ و واقعی را به انجام برساند.
انقلابهای تحصیلی در سطح جهان
اگر کمیدر مورد روشهای آموزشی در سطح جهان مطالعه داشته باشید، میدانید که از 40 سال گذشته تا کنون، در کشورهای توسعه یافته، آموزش دچار 5 انقلاب شده است و بارها روند آموزشی دانش آموزان از مقاطع ابتدایی تا متوسط و دانشگاه دستخوش تغییرات قرار گفته است. اما سهم ایران از این انقلابها چه بوده است؟
شاید جالب باشد بدانید که ایران در هیچ کدام از این انقلابهای تحصیلی نقشی نداشته است و حتی به هیچ عنوان نتوانسته است آنها را در کشور خود به اجرا بگذارد این یعنی اینکه در ایران ما هنوز در انقلاب تحصیلی اول به سر میبریم و بسیار از آموزهها و روشهای تحصیلی معروف و مورد استفاده در دنیای عقبیم. حال پروژه مهر میتواند کمکی به این موضوع کند؟
پروژه مهر و انقلابهای تحصیلی
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در پروژه مهر به آن اهمیت داده میشود، بحث دور شدن از حفظیات در نظام آموزشی است. تمرکز بر حفظیات از بزرگترین مشکلات نظام آموزشی ایران است که باعث ایجاد ایرادات فراوانی میشود. اگر کمیبه زمان مدرسه و آموزشهای خود فکر کنید به خوبی متوجه این ایرادات میشوید.
کدام از یک موضوعات ریاضی در متوسطه اول و متوسطه دوم خود را به یاد دارید؟ اصلا کدام یک توانست برای فعالیتهایی که به دور از محیط درس انجام میدهید مزید فایده باشد و نیازهای شما را برطرف کند؟ به معنای واقعی میتوان گفت که اغلب آنها به درد ما نخوردند و به دلیل حفظی بودن پس از مدت کوتاهی از یاد ما نیز رفتند.
پروژه مهر با تمرکز بر روی این موضوع و مشکل به خوبی در جهت حل آن، با طرح درس قدم برمیدارد و میتواند مشکلات ناشی از آن را حل کند. محوریت پروژه مهر به جای معلم، دانش آموز است که این یکی از موضوعات اجرا شده در انقلابهای تحصیلی است.
پروژه مهر و نقش آن در پیشرفت دانش آموزان
یکی از راههای افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که پروژه مهر به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.
استفاده از پروژه مهر توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از پروژه مهر استفاده کنند و آن را در آموزشهای خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.
نحوه نوشتن پروژه مهر
چطور یک پروژه مهر را بنویسیم؟ برای نوشتن یک پروژه مهر باید در ابتدا مشخصات و ویژگیهای آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامیمشخصات از جمله:
- نام درس مورد نظر
- پایه تحصیلی آموزشی
- زمان
- نام مدرسه
- تعداد شاگردان
- و...
ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک پروژه مهر، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در پروژه مهر اشارهای داشته باشید.
چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روشهای تدریس در پروژه مهر شما چیست؟ تمامیاینها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در پروژه مهر چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟
تمامیمشخصات برای اجرا و نوشتن پروژه مهر را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت پروژه مهر شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.
پروژه مهر چیست
پروژه مهر درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمیاست که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت میکنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر مینمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس میپردازند.
یکی از روشهای موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیتهای یادگیری از طریق همیاری را به گونهای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمیتوانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره 2 آذر 1389 دوره شانزدهم ص8). در سالهای اخیر، نظام آموزش و پرورش کشور ما با مشکلات متعددی روبهرو بوده است. حل این مشکلات و برطرف کردن کاستیهای آن یکی از دغدغهها و نگرانیهای جدی دستاندرکاران آموزش و پرورش است.
تعریف پروژه مهر
در رابطه با تعریف پروژه مهر نظر این است که پروژه مهر یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمیباشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، میتوان گفت که پروژه مهر در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.
فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.
نمونه پروژه مهر فردی
آیا در پی آنید که پروژه مهر یعنی چه ؟.باید گفت که پروژه مهر، به اجرا درآوردن آموختههای طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش میکند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده میشود.
رشد روزافزون جمعیت دانشآموزی و افزایش تقاضا برای آموزش، مستلزم فراهم آوردن محیط آموزشی مناسب همراه مشارکت تمام اعضای مدرسه در امور جاری آن است. اداره امور مدرسه باید مبتنی بر تصمیمگیری مشترک، استقلال نسبی، انعطافپذیری، روشهای غیرمتمرکز و مشارکتجویانه باشد تا فضای مدرسه را پویا، پرنشاط و فعال نماید و توانمندیها و خلاقیتهای مدیران و معلمان و دانشآموزان را شکوفا و متجلی سازد، از طرف دیگر سیاستهای راهبردی آموزش و پرورش بر تمرکززدایی، مدرسهمحوری و توسعه مشارکت همهجانبه متمرکز است که با تفویض اختیارات و مشارکت دانشآموزان در امور مدرسه، زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت همگانی فراهم میشود.
پروژه مهر به عنوان یک روش جدید
پروژه مهر یکی از روشهای جدید برای توسعة فکری دانشجویان است. و به بهبود فرایند تدریس در کلاسهای درس میپردازد. این برنامه در کشور ما، برای اولین بار در آموزش و پرورش اجرا شد . موارد و فاکتورهای موثر از اجرای برنامة پروژه مهر شامل ایجاد فرصتهای یادگیری، آگاهی از نظریههای آموزشی است. همچنین استفاده از وسایل آموزشی و کمک درسی، افزایش دانش و مهارتهای معلمی، ترغیب دانشآموزان به کار گروهی در کلاس بوده است.
حال اجرای یک نمونه پروژه مهر میتواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمیرا احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموختههای دانش آموزان به عنوان یکی از مهارتهای ضروری در حرفهی معلمیاست و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموختههای فراگیران میشود .در تربیت معلم و رشتههای دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس میشود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤالهای امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا میشوند اما این آموختهها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده میشوند که اجرای پروژه مهر میتواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتابهای مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارتهای ضروری معلمیدر آنان فراهم آورد.
نمونه پروژه مهر دانشجو معلمان
قبل از ارائه نمونه پروژه مهر دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطهها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانههای آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چارهای اندیشیده باشد.
مراحل پروژه مهر
الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری میتوان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی میباشد.
اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنهی اجرا و تدریس میشوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه میشوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.
بهترین نمونههای الگوهای نوین تدریس را میتوان در قالب پروژه مهر و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونههای کاملی را در سایت نهاده ایم.
چطور میتوانیم پروژه مهرهای خارق العاده بنویسیم ؟
پل زدن بر شکاف بین اهداف و اعمال، درگیری فرآیند مشارکت است. این درگیری نه فقط تنگنایی مدیریتی، که تنگنایی انسانی است و مشارکت پاسخی منطقی به شرایط و درگیریهای امروزی است. مفهوم مشارکت به معنی دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کاری است و ابعاد آن میتواند اجتماعی، فکری، اقتصادی و حتی سیاسی باشد( عصاره، 1376). مشارکت عبارت است از ایجاد نوعی همبستگی، تعلق و تلاش جمعی میان افراد جامعه به منظور نیل به نظام عادلانه اجتماعی( سپهری، 1373). مشارکت درگیری ذهنی و عاطفی اشخاص در موقعیتهای گروهی است که آنان را بر میانگیزد برای دستیابی به اهداف گروهی، همدیگر را یاری دهند و در مسئولیت کار شریک شوند.
بر اساس تعریف فوق درگیر شدن، یاری دادن و مسئولیتپذیری سه ویژگی مهم مشارکت میباشد( صالحی ریحانی، 1380).تجربه نشان داده است که فعالیتهای پرورشی بیشتر جنبه گروهی داشته و نیاز به مشارکت همه دانش آموزان دارد به عنوان مثال تهیه نشریه دیواری، برگزاری مراسم آغازین و اجرای سرود و نمایش و بسیاری دیگر از فعالیتهای تربیتی دیگر همه نیاز به همکاری و مشارکت دانش آموزان با یکدیگر دارد تا با همکاری یکدیگر فعالیتهای تربیتی به نحو احسن انجام پذیرد؛ مدرسهای موفق است که اولیاء مدرسه و دانش آموزان با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.
ضرورت کار جمعی را میتوان از جوانب گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار داد؛ زیرا انجام برخی کارها به صورت فردی امکان پذیر نیست، و لازم است تا به صورت گروهی صورت بگیرد، مثل بلند کردن یک وزنه سنگین که به نیروی افراد زیادی نیاز دارد.گاهی نیز هر چند امکان انجام کار به صورت فردی وجود دارد، اما مستلزم تحمل هزینه فراوان و فشار زیاد است، که از لحاظ کیفیت اجرا نیز قابل مقایسه با صورت جمعیِ آن نیست.
گزارش پروژه مهر
گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با تواناییهای مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوهای هستند که بی توجهی به آنها عقلایی نیست. متخصصان امروز میخواهند به ایجاد جهانی سالم و پویا کمک کنند، نه اینکه صرفاً دانشآموختگان را به بازار کار بفرستند.
ما واقعاً میخواهیم فرصتهای یادگیری را چنان فراهم کنیم که دانشآموزان امروز شهروندان فرهیخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنین شهروندانی که خوب تربیت شدهاند برای فرزندان خود دنیای بهتری میسازند. کارفرمایان روشنفکر خواستار همکارانی هستند که در زمینه کار، سازمان و مشکلات همه جانبه بارقهای از شور و هیجان داشته باشند؛ یعنی اعضای فعال تماموقت در محیطی کیفی باشند. تعهد نسبت به بالا بردن کیفیت در آموزش و پرورش مستلزم مشارکتهای فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به کار میبریم، میباشد.
همگان در آموزش و پرورش تأکید دارند که باید دانشآموزان افرادی موفق و شهروندانی مؤثر در جامعه شوند، درحالیکه فعالیتها باید طوری طراحی شوند که دانشآموزان بتوانند خویشتن را در جهت کسب موفقیت یاری نمایند( کافمن و زان، ترجمه سلیمیو اسحاقیان، 1377). هم چنین ما در عصر جهشهای تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیتهای جمعی، پروژههای بزرگی را اجرا میکنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان میافزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی میتواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.
دانلود فایلهای پروژه مهر
با افزودن یک معیار و شاخص کاربردی به جای معیارها و شاخصهای آرمانی و غیرقابل سنجش میتوان به هدف رسید.در فرم ارزشیابی معلمان میتوان به آرزوی تشکیل بانک تصویری رسید. و از تجربههای تدریس و کلاس داری معلمان دست یافت. اما متأسفانه بی توجهی به این پیشنهاد کاملاً کاربردی موجب ضعف شده است .همچنان دست یابی به تجربههای تدریس و کلاس داری معلمان موفق در حد یک آرزوی دست نیافتنی باشد .خود معلمان نتوانند از تجربههای یکدیگر در چگونگی انتقال مفاهیم و کلاس داری استفاده کنند.آن چه خود دارند را از بیگانه تمنا کنند . در جستجوی مستنداتهای آموزشی کشورهای اروپایی و آمریکایی و ... باشند.
بدیهی است که جهان آینده به انسانهایی نیاز دارد که خلاق و توانمند باشند، ویژگیهای عصر اطلاعات را به خوبی درک کنند و نیز بتوانند فعالانه به دانشهای مورد نیاز بپردازند و فعالیتهای گروهی یکی از مهمترین عواملی است که میتواند اوقات فراغت دانشآموزان را پر کنند و بر رشد فرهنگی یک نظام مؤثر واقع شود و بدون آن حیات معنوی یک جامعه به خطر میافتد. پس میتوان دانشآموزان را به کلاسهای فوقبرنامه دعوت کرد و این کار باعث رشد و شکوفایی و خلاقیت آن شد.
از جمله کارکردهای مهم فعالیتهای گروهی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: 1- خلاقیت: فرد حداکثر بهره را گرفته، با آزاد اندیشی تفکر واگرا مسائل را بررسی میکند و به راهحلهای نو دست مییابد. 2- توسعه مهارتهای شناختی: فرد بدون این که تکلیف خاصی را بر عهده داشته باشد با علاقه و انگیزه شخصی مسلماً تلاش وی مطلوب و خوشایند خواهد بود. 3- تقویت مهارت حسی و حرکتی: تأثیر مهارتهای حسی و حرکتی و فعالیت ورزشی بر فعالیتهای ذهنی و عاطفی به گونهای است که بسیاری از روانشناسان تعلیم و تربیت عقیده دارند که این قبیل فعالیتها میبایست در درجه اول جزء برنامههای آموزشی قرار داده شود، چون آشنایی افراد با فعالیتهای حسی و حرکتی نه تنها موجب تقویت فعالیتهای ذهنی، بلکه موجب نشاط روانی و سرزندگی، تقویت اعتماد به نفس و بالطبع بهداشت روانی خواهد شد. 4- اصلاح رفتار و تعالی شخصیت: برای اصلاح بسیاری از اختلالات رفتاری نظیر پرخاشگری، افسردگی، کمرویی، اضطراب شناخته شده است. 5 - بهداشت روان 6- رفتارهای اجتماعی: مناسبترین و مطلوبترین موقعیت برای اندیشه و تفکر خلاق رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی است.
نمونه پروژه مهر فردی
معلمان و دانشجو معلمان عزیز و گرامیبرای دریافت کاملترین نمونه فایلهای پروژه مهر میتوانند از نمونههای کامل پروژه مهرهای ما در سایت دیدن فرمایند.
در فرایند پروژه مهر به چه چیزی دقت کنیم ؟
- فعالیت گروهی، تفکّر نقادانه را میان دانش آموزان گسترش میدهد.
- فعالیت گروهی، فضای کلاس را دوستانه ترمیسازد.
- فعالیت گروهی، شکاف تحصیلی را کاهش میدهد.
- فعالیت گروهی، درکلاسهای نا همگن از نظر تحصیلی تاثیر مثبتی دارد.
- در فعالیت گروهی، دانش آموزان تجربههای خودرا در اختیار یکدیگر میگذارند.
- در فعالیت گروهی، دانش آموزان فرصت مییابند تا عقاید یک دیگر را نقد کنند. بنابراین به تحلیل ،ترکیب، ارزش یابی وعلت یابی میپردازند.
- در فعالیت گروهی، دانش آموزان در موقعیّتهایی برای اندیشه ورزی قرار میگیرند.
- در فعالیت گروهی، دانش آموزان با استعدادهای متفاوت به یادگیری یک دیگر کمک میکنند.
- در فعالیت گروهی، دانش آموزان از هوش وتوانایی خود استفاده میکنند.
- با فعالیت گروهی، محتوای موادّ درسی مختلف با هم ترکیب میشوند.
- با فعالیت گروهی، روشهای مختلف یادگیری درکنار هم قرار میگیرند ودانش آموزان به درک عمیق تری میرسند.
- دانش آموزان از طریق فعّالیتهای گروهی راههای متفاوتی را برای یادگیری تجربه میکنند.
- فعالیت گروهی، به تلاش وزمان نیاز دارد.
- فعّالیتهای گروهی شیرینی یادگیری با هم را به دانش آموزان نشان میدهد.
برای فعّالیّتهای گروهی، باید موضوعهایی رابرگزید که برای کار در گروه مناسب باشند. کارهایی که پیچیدگی دارند ،کارایی فکررا افزایش میدهند به نظم نیاز دارند وبرای ارزش یابی معیارهای روشنی دارند برای فعالیتهای گروهی مناسب اند.
اهمیت فعالیتهای فوق برنامه در پروژه مهر
با توجه به اینکه فعالیتهای فوقبرنامه گروهی ارزشهای تربیتی مهمیدارند، اما این ارزشها خود به خود تنها با شرکت دانشآموزان در آنها حل نمیشوند بلکه احتیاج به این که:
- معلمان و مسئولان اجرایی فعالیتهای فوقبرنامه فکر و طرح روشنی درباره آنها داشته باشند.
- فعالیت فوقبرنامه در ارتباط با نظام آموزش و پرورش به صورت یک کل منظور شوند و هرگز آنها را مجزا از نظام تلقی نکنند.
- در برنامهریزی فعالیتهای تربیتی فوقبرنامه همه اصول یادگیری و آموزش را در نظر بگیرند.
- معلم به این نکته توجه نماید که در این گونه فعالیتها نیز باید به تدریج نقش خود را از آموزش و مدیریت اوضاع یادگیری تبدیل کند و راهنمای عمومیدانشآموزان گردد.
- بیش از انتخاب نوع فعالیت فوقبرنامه باید هدف را تعیین کنند. این اهداف باید حتماً رفتاری باشند نه کلی.
- هر مدرسه باید فعالیت فوقبرنامه را همانند فعالیتهای رسمیمدرسه به صورت جدی ارزشیابی کند و پیوسته وضع و موقعیت خود را بسنجد.
- معلم باید رفتاری که میخواهد به کمک فعالیتهای تربیتی فوقبرنامه تغییر یابد دقیقاً تعریف نماید.
- فعالیتهای فوقبرنامه باید مداوم باشند و ذوقی نه سلیقهای.
- فعالیت فوقبرنامه هر چند ممکن است هر کدام هدف خاصی را دنبال کند باید در ارتباط با یکدیگر سیستمیرا تشکیل بدهند که پاسخگوی نیازهای فرد و جامعه باشد.
پروژه مهر چه چیزی است ؟
پروژه مهر تیتر فایلی میباشد که در وبسایت ما وجود دارااست و در سالهای اخیر درباره با چگونگی تهیه معلمان و علم آموزان از طرف فراگیری و رویش ابلاغ شوید. پروژه مهر موضوعی میباشد که درباره با آن پژوهشهای متعددی نگارش میشود. همینطور درباره با قضیه معلم پژوهنده و نظارت رابطهها و تاثیرات آنها بر روی هم نیز مکان بسی تفکر میباشد. پژوهش گران در فن فراگیری مدیریت همواره ارزیابیهای علمیو پژوهشی خویش را درین ارتباط در معرض مخاطبین این حرفه قرار داده اند. در نوشتهی علمیحاضر نیز کارایی شدهاست کهاین قضیه بیشتر و با جزییات بیشتر توسعه و گسترش داده خواهد شد.
با اعتنا به نتیجهها به دست آمده میقدرت اظهارکرد نظرها دانشمندان فن فراگیری مدیریت پیرامون مقولههای ارائه گردیده درین ارتباط تماما درست و مبنی بر حقیقت میباشد. از این رو پیشنهاد میشود مباحث پروژه مهر و معلم پژوهنده در مرکزها فراگیری بهتر و تحصیلات تکمیلی مطرح خواهد شد. و حاصل پژوهشها به طور پروپوزالهای نظری ارائه شود.
شایسته ترین پروژه مهر چه خصوصیتهایی دارا است ؟
دانشمندان و محققین برتر در حرفه فراگیری مدیریت در حین سالیان پشت سر هم سعی در این داشته اند که مطالعات عظیمای بر روی پروژه مهر و پایین دستههای پژوهشی آن داشته باشند . به صورت جدا به اعتقاد میبایست ذکر کرد که مورد پروژه مهر و پرداختن و وجوه متفاوت و جنبههای متفاوت تحقیقاتی دراین ارتباط میتواند راهگشای دقیقی درباره با دانش آموزان عرصه یادگرفتن مدیریت باشد.
کاملترین مثال در فضای مجازی قابل بازنویسی فراهم برای به کار گیری علم آموزان و معلمان و اولیا گرامیدر سال تحصیلی 404-1403
افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی تازه مثال پروژه مهر گامیهرچند کوچک برای شما برداریم
پروژه مهر خارق العاده
به نترسی میقدرت اعلامکرد که پرداختن به مسئله پروژه مهر یکی اصلی ترین مسائلی میباشد که میقدرت در فراگیری مدیریت به آن پرداخت و همینطور دراین ارتباط مسئله مهمیکه جای گفتگو دارد مسئله معلم پژوهنده میباشد. پرداختن بهاین زمینه میتواند دستور کارهای آموزشی غیر قابل وصفی را در مشت محققان قرار دهد. سایت تخصصی ما در تلاشی مبادرت به جمع مثال پوشههای پروژه مهر و بقیه فولدرهایی که بصورت فصلی و در چهارچوب دین طومارها و قسمت طومارها به سیستم آموزشی مرز و بوم اضافه میشوند کرده و آنانرا در چنگ فرهنگیان و همیاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.
هدفها تعالی دراین ارتباط
هدفها بزرگی که مدیران وبسایت تخصصی ما برای خویش در حیث گرفته اند بسیار بالاتر از هدفها دنیوی بود و مغایر تنی چند از سایتها که مبادرت به نسخه برداری برداری از مثال پوشههای دیگرافراد میکنند کلیه فولدرهایی که در وبسایت ما به شما معرفی میگردند اعم از پروژه مهر , مبادرت پژوهی, پباده سازی آموزشی , تجربه نگاری و… به طور کامل و مستقیما بوسیله کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همیاری میکنند نگارش و مهیا سازی گردیدهاست.
یکیاز مهم ترین مسائل پیرامون پروژه مهر قضیه معلم پژوهنده میباشد که قادر است نقش گزینش کنندهای را درباره با حاصل پژوهشهای دانشمندان فراگیری مدیریت انجام کند. پژوهش گران یادگرفتن مدیریت بر این باورند که درباره با پروژه مهر میقدرت پژوهشهای علمیو مسائل پرمغز و مالامال محتوایی را ارائه نمود که یکی مهم ترین این وجوه قابل پژوهش فراگیری مدیریت میباشد.
شگفت انگیز ترین پوشههای پروژه مهر در یادگرفتن و رویش
پروژه مهر در فراگیری و رویش از مهمترین عملهایی میباشد که در سالهای اخیر ابلاغ شدهاست. در مدرسههای همیاران موظف به طرح ریزی و تدوین مستندات خویش درین ارتباط میباشند.
پروژه مهر خوب و ممتاز در تارنما آموزشی
پروژه مهر در وبسایت آموزشی ما یکی شیوه نامههای الزام آور به مدرسهها بود. همیاران فرهنگی اعم از معمولی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و... میتوانند پروژه مهر خویش را از وبسایت اخذ نموده و از مزایای تارنما آموزشی ما به کارگیری کنند. مقصود از جاری ساختن این فعالیت و ابلاغ این شیوه نامه فعال نمودن هر چه بیشتر همیاران و تسریع در نگارش و تدوین پروژه مهر به وسیله آنها است.
پروژه مهر براق برای مدرسهها
آمارها نماد میدهد مورد پروژه مهر یکیاز اصلی ترین موضوعاتی میباشد که جای گفتگو دارد و نقش گزینش کنندهای در ایدهها اندیشمندان و محققان فن یادگرفتن مدیریت داراست. آنچه دارای اهمیت میباشد پرداختن به مسئله پروژه مهر و همینطور موضوعاتی زیرا معلم پژوهنده میتواند آسمانهای جدیدای را در عرضه فراگیری مدیریت در پیش روی اندیشمندان گشوده نماید.سازه بر این نیاز میباشد که به زمینه پروژه مهر و معلم پژوهنده به طور کلان تری پرداخته گردد و این مورد به مسائل پیش رو و منظرههای پژوهشی آتی توسعه داده خواهد شد.
پروژه مهر شایان توجه و استثنایی
اگرچه عمده پژوهشها انجام شدهی دارای ربط، به چگونگی ارتباط دراین مقوله پرداخته¬اند، البته مطالعات محدودی به تحلیل متغیر¬های همبسته با آن تخصیص یافته¬اند که شالوده ارائه¬ی یک خط مش پیشگیرانه و مداخله¬ای مؤثر میباشد، به ویژه آنکه صورت پژوهشگری درباره با پروژه مهر و ماهیت آن در سال¬های اخیر تغییرو تحول یافته میباشد. اکثر دانشمندان توافق دارا هستند که مبحث پروژه مهر و ارتباط آن با معلم پژوهنده از مهمترین مسائل آیتم انتظار در جامعه پژوهشی میباشد. برای اینکه بتوانید مستندات خیر بنویسید بایستی در آغاز احاطه کافی داشته باشید که پروژه مهر چه میباشد , به چه شکل نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی د